Notícies - Estratègia
Montilla acorda amb el PP enfortir l'eix dreta-esquerra a Catalunya
25/05/2009
Informa:  info2
montillarajoy.jpg(Barcelona, 25-05-2008)

A iniciativa del president de la Generalitat, José Montilla, el PSC-PSOE i el PP haurien arribat a acords de "coordinació estratègica",
per tal centrar el debat polític en el dilema esquerra/dreta en comptes d'atiar el conflicte entre Catalunya i Espanya segons que informa avui La Vanguardia.

Voluntat d'eliminar l'especificitat política catalana

Tant el PSOE com el PP a Catalunya tenen molt a guanyar en una confrontació que giri exclusivament entorn de posicionaments en l'eix dreta a esquerra, tal com es produeix a Espanya. De fet, la campanya de les europees que planteja el PSOE a Catalunya es basa en contraposar les  bondats de l'esquerra a les dretes, representades per agressives caricatures dels líders polítics europeus de dreta, com Berloscuni o alguns que estan fora de la primera línia política, com José María Aznar. En aquest context,  per exemple, segons La Vanguardia, tot el que sigui parlar d'un possible pacte CiU-PP al PSOE li va molt bé i al PP el modera i l'acosta a la centralitat política catalana.

Tripartit (PSOE+ERC+ICV) versus CiU+PP

L'aposta de Montilla i dels dirigents del PP passa per a rigiditzar dos grans blocs: un a l'esquerra (PSOE+ERC+ICV) i l'altre a la dreta (CiU+PP), amb poca porositat i mobilitat transversal. Aquesta aposta dels socialistes és congruent amb l'aliança que actualment hi ha al Govern que presideix José Montilla. A més, permet sortir del pas davant de les nombroses qüestions pendents en l'anomenada "carpeta catalana" (finançament, sentència de l'Estatut, etc.).

Pacte amb Rajoy el dia de Sant Jordi

Quan Mariano Rajoy va visitar Catalunya el dia de Sant Jordi va mantenir una conversa privada amb el president Montilla al Palau de Pedralbes. El president de la Generalitat va explicar a Rajoy la seva disposició a ajudar al PP a sortir de la marginalitat política a Catalunya, però li va demanar garanties i Rajoy es va comprometre fermament a respectar els acords que establís el PP català amb els socialistes a Catalunya. De moment -segons la informació de La Vanguardia-, les relacions entre PSC-PSOE i PP són més fluïdes que mai.

Notícies relacionades:


865 lectures | 10 comentaris Enviar
Comentaris (10)add
...
escrit per Jordi Castells , 25/05/2009 10:32

No ha d'estranyar a ningú que la voluntat dels partits espanyolistes és la d'assolir un 'status quo' en les zones 'perifèriques', de tal manera que els partits anomenats 'nacionalistes catalans' tinguin una representació relativa i no amenaçadora suficient com per a permetre'ls sumar i potenciar el tant nociu 'eix dreta-esquerra'. Així a poc a poc aniran esborrant la nostra identitat.
De sempre han buscat dividir-nos, domesticar-nos i fer-nos entrar en dinàmiques intel·ligentment provocades per a que ens trobem permanentment en un cul-de-sac absurd que ens té a tots lligats de mans.
Reagrupament és un antídot contra tot això. Cal la unitat de tots els catalans independentistes per a deslliurar-nos d'una vegada per tots d'un estat espanyol i francès que són de tot excepte beneficiosos per al nostre poble.
Salut

Valora'l:
+
-
la mentida del PSC
escrit per jordinmp , 25/05/2009 10:32

Quant durarà la mentida del PSC. El PSC no existeix, és més, ni tant sols es presenta a les eleccions europees. El que hem de combatre és l'espanyolisme del PSOE-PP i desenmascarar els mentiders del PSOE català anomenats PSC.

Valora'l:
+
-
Quo Vadis, ERC?
escrit per Cesc. , 25/05/2009 11:13

Com més temps passa, més evident és fa l' hipermetropia de la direcció d' Esquerra. Acabaran anant al notari com va fer en Mas. Temps al temps.
Salut i independència,
Cesc.

Valora'l:
+
-
PSP
escrit per Àngel , 25/05/2009 17:22

L'evolució natural és que el PSOE i el PP es fusionen i acaben fent el Partido Socialista Popular, en una versió actualitzada del Movimiento Nacional amb "principios fundamentales" i tot.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Xavier Vila , 25/05/2009 17:36

És la mostra palpable de la transversalitat nacional espanyola i n'hem d'apendre perquè els hi ha costat ben poc possar-se d'acord.
Tant el PSOE com el PP s'han crescut al fotre fora als nacionalistes del govern del País Vasc i tenim sort que a Catalunya el PP no hi té aquí la força que té al País Vasc, sino, ja tindríem aquí un pacte 'a la vasca'.

Els hi hem de parar els peus abans no sigui massa tard.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Ricard , 26/05/2009 10:09

Fa temps que penso que aquest és l'objectiu de PP i PSOE, la unió "constitucionalista" espanyola a Catalunya. Tenen molt clar el concepte d'Espanya. No hi ha diferència en sentir parlar un polític del PSOE amb un del PP i, quan dic PSOE, també hi penso amb el PSC. Cara el 2010 la seva campanya anirà en aquest sentit, titllant de radicals als partits catalans si és que no busquen alguna fórmula "a la basca" per il·legalitzar partits, cosa que no podran fer. El que podria passar és que CiU vulgui donar imatge de moderació i rebaixi el to nacionalista o (sobiranista) i que Esquerra s'entesti en reeditar el tripartit amb el PSOE ja que "estan construint un estat propi" (evidentment, espanyol). Només queda la candidatura d'ampli espectre independentista, em dol dir-ho però estic d'acord amb Xavier Vila, hem d'actuar com espanyols.

Valora'l:
+
-
Quin será el futur polític.
escrit per Vicenç Ramoneda , 26/05/2009 18:28

Quin será el futur polític, PP PSOE ICV ERC CiU i Reagrupament? Espanyolistes i catalanistes!!*!!

Valora'l:
+
-
Com a Irlanda, però amb pandereta
escrit per Jordi Solsona , 26/05/2009 19:02

O sigui, unionistes i independentistes. Que es vagin comprant el barret taronja per anar desfilant, com fan per l'Ulster.....

Valora'l:
+
-
Prostitutes polítiques
escrit per Joaquim , 19/01/2010 21:31

Ricard,

Estic d'acord amb tu, caldria que el partits catalanistes es recolzessin entre ells, però em penso el els polítics catalans no són gent d'estat, són postitutes polítiques: avui el prometeran que van tot junts i demà els espanyols els ensanyaran un feix de bitllets i els polítics catalans els lleparan les sabates. Què va passar a en Mas an l'estatus? i a ERC, amb la negociació del sistema de finançament: van ballar al so de Madrid.

NOTA: Moltes protitutes ténen molta més dignitat que no els nostres dirigents.

Valora'l:
+
-
Abans espanyols que de dretes o esquerres.
escrit per Joan Rius Ximenis , 01/06/2010 00:49

S´ha de tenir un pa a cada ull per no veure clar que ni de dretes ni d´esquerres. Ells primer espanyols. Nosaltres a barallar-nos a veure si tu ets marxista, trosquista, liberal o dels collons en bamba .....
A veure si d´una vegada ho veiem clar i ens unim tots els independentistes. Tots junts tenim una força BRUTALLLLLLLLLLLLL

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes