Sindicació

El gran engany del finançament
 
S’ha consumat el que molts esperàvem des de fa temps: l’acceptació per part de la Generalitat del model de finançament proposat pel Govern Espanyol. L’orquestra mediàtica organitzada per lloar les bondats i meravelles del model ja ha començat. Tots els opinadors de l’òrbita del tripartit estan escrivint centenars de pàgines dient que el nou sistema de finançament és excel·lent. La realitat, però, és una altra. Cal assenyalar una sèrie de fets objectius que desfiguren la imatge triomfalista que des del Govern de la Generalitat es vol transmetre. 
 

Sala Martin amb Jordi Basté a RAC1

Visions crítiques a l'acord de finançament; EMILI VALDERO, Mònica Sabata i Marc Sallas
 
 
 

El model que s’ha acceptat és el mateix que va presentar el ministre Solbes al desembre de 2008, confirmat en paraules de la mateixa ministra Salgado. És un model on l’Estat recapta tots els diners mitjançant l’Agència Tributària i, llavors, decideix quants en destina a finançar les comunitats autònomes. Per tant, és un model on la quantitat de recursos que finalment rep la Generalitat depèn únicament i exclusivament de la quantitat total de diners que el Govern espanyol vulgui destinar al finançament del conjunt de les comunitats autònomes. El debat de si el model de finançament compleix o no l’Estatut és un debat que es fa des del reconeixement i acceptació d’aquesta dependència, d’aquesta autoritat de l’Estat a cobrar els nostres impostos i decidir unilateralment quina part ens retorna. És una anàlisi feta des de dins de la gàbia –legal i mental– espanyola. És una visió autonomista de la nostra realitat política i econòmica que s’ha demostrat que no condueix enlloc.

A més, les xifres que s’estan donant des de Catalunya no han estat confirmades per la ministra d’Economia. Salgado només ha fet públic que l’Estat injectarà uns 11.000 milions d’euros addicionals al sistema de finançament, l’any 2012, en relació als que hi posarà enguany, però en la roda de premsa de presentació del model, va afirmar que “això només és una previsió que dependrà de l’evolució dels ingressos tributaris” i que “els càlculs i conclusions a què puguin arribar cada comunitat autònoma sobre els diners que els poden tocar el 2012 no eren oficials, sinó simples estimacions que no volia comentar”. La conseqüència lògica d’aquesta afirmació és que els 3.800 milions d’euros per al 2012 que alguns estan proclamant als quatre vents, només són una suposició que no té cap garantia d’esdevenir una realitat ni tampoc han estat reconeguts i acceptats per part del Govern de l’Estat espanyol.

El nou sistema de finançament està dissenyat perquè res no canviï. Els diners que rep cada comunitat depenen de la participació en la recaptació obtinguda en el seu territori d’una cistella d’impostos –concretament, el 50% de l’IRPF i de l’IVA i el 58% dels impostos especials–, ajustada en més o menys diners per tres fons diferents.

En primer lloc, hi ha el Fons de Garantia de Serveis Fonamentals, que assegura que es cobreixen les prestacions dels serveis públics fonamentals (salut, educació i serveis socials). A aquest fons s’hi destina el 80% dels diners del total de finançament de les comunitats autònomes. La Generalitat volia que fos el 65% del finançament total. Les variables que es tenen en compte a l’hora de repartir els diners d’aquest fons entre les comunitats autònomes són la dispersió de la població, l’envelliment, la insularitat, la superfície i la població en edat escolar. Cap d’elles són les variables que defensava la Generalitat (immigració i diferència de preus entre comunitats autònomes).

En segon lloc, hi ha el Fons de Suficiència Global, que garanteix el finançament de la resta de competències de les comunitats autònomes. Si una comunitat autònoma perd diners amb el que es reparteix amb el Fons de Garantia de Serveis Fonamentals, l’Estat li compensarà amb el Fons de Suficiència Global, de manera que cap en sortirà perdent. El paper que juga aquest fons en el sistema de finançament queda clar en una frase que hi ha en el PowerPoint que té el Ministeri d’Economia i Hisenda penjat a la seva web: "Este Fondo asegura que cada CCAA mantiene el statu quo y ninguna pierde".

Finalment, en tercer lloc, hi ha dos fons de signe contrari: el Fons de Competitivitat, per a les comunitats amb més riquesa i que fan un major esforç fiscal i el Fons de Cooperació, per a les comunitats amb menys riquesa relativa. Amb aquests dos fons, l’Estat pot acabar d’ajustar els diners que rep cada comunitat segons li convingui políticament en cada territori.

Aquest sistema de finançament és molt insolidari i injust per a Catalunya. Perquè el model fos just per a Catalunya hauria de complir tres criteris:

1. Ordinalitat: un territori no pot perdre posicions en el rànquing de PIB per càpita després de l'aplicació del sistema de finançament.
El model de finançament acceptat per la Generalitat no compleix el principi d’ordinalitat. Amb les xifres que s’han fet públiques, Catalunya baixarà posicions en el rànquing de PIB per habitant després de l’aplicació dels diferents fons del model.

2. Transparència: les condicions que ha de complir un territori per poder ser beneficiari del sistema, és a dir, rebre més diners del que paga d’impostos, han de ser conegudes i quantificables. Per exemple, la UE estableix que les regions que tenen dret a rebre transferències en aplicació de la solidaritat són aquelles amb un PIB per habitant inferior al 90% de la mitjana europea.
El nou model  de finançament no és transparent, l’únic que fa és que totes les comunitats es mantinguin com estaven per evitar un conflicte polític territorial i, per tant, manté la situació d’espoli de Catalunya. Per exemple,  l'Aragó, la Rioja o Cantàbria –totes amb un PIB per habitant superior a la mitjana espanyola– haurien de contribuir al sistema i, en canvi, amb el nou model de finançament, totes rebran més diners de l'Estat del que paguen d'impostos.

3. Limitació quantitativa: la contribució neta de cada territori al sistema, és a dir, la diferència entre el que paga i el que rep, ha de tenir un límit per tal d'evitar excessos de contribució que perjudiquin el seu desenvolupament. Hi ha països que aquest límit el tenen fixat explícitament. Així, per exemple, el Tribunal Constitucional alemany limita la solidaritat interterritorial al 4% del PIB de cada regió.

En canvi, el nou sistema de finançament no fixa cap límit a la solidaritat de Catalunya. El dèficit fiscal de Catalunya és del 10% del PIB i amb el nou model de finançament no hi ha cap garantia que es redueixi.

L'actual model de finançament, doncs, consolida la dependència financera de la Generalitat de la voluntat política del Govern de l’Estat espanyol que hi hagi en cada moment, no compleix el principi d’ordinalitat, no és transparent i és abusiu quantitativament per a Catalunya.

La Generalitat ha acceptat perpetuar l’espoli fiscal dels catalans, que després de l’acord de finançament serà d’uns 2.500 euros a l’any per persona.


3839 lectures | 43 comentaris Enviar
Comentaris (43)add
Cornuts i pagar el beure?!
escrit per Kimus , 13/07/2009 14:36

A més, si la majoria d'aquest presupost se'n va per a despeses socials per als immigrants i sense cap contrapartida per part d'aquests per a integrar-se, no beneficiaran pas els catalans, que com una mena d'uigurs veuran com aquests diners se'ls queda una gent que després no ho agrairà. Per ser cotrnuts i pagar el beure; es a dir, per no tenir garanties que aquests diners serviran per a la nostra emancipació nacional no calia còrrer tant.

Valora'l:
+
-
Un partit independentista mai pot legitimar l'espoli
escrit per Manel Bargalló , 13/07/2009 15:20

Només la independència depèn de nosaltres. La resta està en mans dels epsnayols pel dret de conquesta.

Endavant les Atxes!
Endavant Reagrupament!

Valora'l:
+
-
Encara pitjor del que ens diuen
escrit per Xavier Castells , 13/07/2009 15:25

Tothom deixa un element molt important en les anàlisis del finançament, el dèficit fiscal de l'Estat d'enguany i d'execicis futurs (encara deixa la foto pitjor)

Veure a www.xaviercastells.cat

Valora'l:
+
-
prou siusplau
escrit per marc , 13/07/2009 15:29

Per fí s'ha acabat el circ del finançament. Tots sabiem com acabaria igual que tots sabem que no tardarem gaire a veure com els polítics catalans enceten un nou circ per poder gaudir de quota mediàtica i poder escenificar una nova reclamació d'almoines i de permís per administrar la colonització.

Espero no veure mai reagrupament fent el ridícul com ho fan el PSOE català, ERC, ICV o CIU. Tant de bò Reagrupament sigui de veritat el partit que treballarà de veritat per fer creure a la gent que l'estat català és possible i factible. N'estic tip de veure com els nostres polítics fan el ridícul comportant-se com a veritables esclaus que demanen de genolls que els allarguin una mica les cadenes.

Sento autèntica vergonya dels meus dirigents, no ho suporto, per això m'he apuntat a reagrupament.

Valora'l:
+
-
...
escrit per josep sort , 13/07/2009 16:21

Amèn, companys!

Valora'l:
+
-
Això mateix, però en roda de premsa!
escrit per Josep , 13/07/2009 16:58

Molt encertat l'article companys. Però quants catalans accedeixen diàriament al web de Reagrupament? Crec que una estafa d'aquestes dimensions es mereix una roda de premsa en tota regla (adreçada als mitjans i al país) d'RCat amb en Carretero i els principals dirigents de l'organització desmuntant la farsa del finançament i presentant les nostres alternatives.

Oportunitats com aquestes no en tindrem gaires companys, i seria ingenu desaprofitar-les.

Salut i endavant!

Valora'l:
+
-
En nom de RCat Esplugues/Sant Just
escrit per Marc Fité , 13/07/2009 17:47

Porto tota la tarda enviant correus a l'Avui, per derivar a la nostra web, el nostre posicionament, així comencem a fer "bullir l'olla", ha sigut un encert l'article. Endavant i força, companys.

Valora'l:
+
-
Fins a la soca...
escrit per Eduard S. , 13/07/2009 18:03

No puc més. Companys, bona tarda a tothom, m'acabo de reagrupar, no puc aguantar més la càrrega de dur un carnet d'ERC a la butxaca. Sou la única esperança que em queda. Espero que vosaltres no em decebeu.

Valora'l:
+
-
Hem de lluitar
escrit per Josep (Honor 1714) , 13/07/2009 18:48

Hem de lluitar i explicar-nos bé i amb transparencia tots els nostres bons arguments. Ara mes que mai, Catalunya LLiure !!!

Valora'l:
+
-
fàstic
escrit per David , 13/07/2009 19:21

Fins i tot em fa fàstic veure la portada dels diaris, als telenotícies ja he renunciat fa temps...
Circ mediàtic indigne (tot i que ja sabíem què passaria). Com cantaven els de "Polònia" la setmana passada: "La Gallina ha dit que sí".

Un comentari anterior diu encertadament, que poca gent entra al web de Reagrupament, i que s´hauria de desmuntar la farsa.... no ho sé , potser encara no tenim prou força, o potser s´ha d´intentar ....

Valora'l:
+
-
Fem que la gàbia sigui un lloc insofrible
escrit per Àngel , 13/07/2009 19:46

Com diu en Josep, seria molt interessant una roda de premsa (potser compartida amb altres associacions o grups) per a explicar això.
I millor si la roda de premsa és compartida amb grups que treballen pels mateixos objectius, per tal de visualitzar la transversalitat i la unitatdel moviment independentista i la voluntat de regeneració de la política.
Per a què ens entenem: aniria bé fer-ho amb plataformes on hi ha gent que militen en partits instal·lats a la "gàbia". Cal que dins la gàbia hi hagi revoltes i la participació de segons qui en una roda de premsa així ajudaria a molts patriotes a sortir de l'armari.

Valora'l:
+
-
Estic totalment d'acord
escrit per Antoni , 13/07/2009 20:24

Estic totalment d'acord amb el plantejament d'en Josep. Crec que Reagrupament hauria de fer una roda de premsa i expressar el seu posicionament. Cal fer-ho, ni que sigui per tocar els nassos als panxacontents del Tripartit.

Valora'l:
+
-
Cal tirar endavant el projecte.
escrit per Jordi A. , 13/07/2009 20:27

Prou de gestionar engrunes. Si us plau, aquest país mereix ser tractat amb dignitat.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Albert de La Pobla , 13/07/2009 22:17

Benvingut al club Eduard S.

Valora'l:
+
-
esta clar
escrit per antoni salvado espadero , 13/07/2009 22:49

POLITIC CATALA = TREBALLADOR PER UN SOU

PATRIOTA CATALA = TREBALLADOR PER UN PAIS

JA ESTA TOT MOLT CLAR

Valora'l:
+
-
Donem-nos a conèixer
escrit per Oriol L. , 13/07/2009 22:51

Companys,

Ens hem de movilitzar, donar a conèixer el nostre projecte a tota la població catalana. Si volem créixer, amb el boca-orella no n'hi ha prou. L'apagada informativa que ens ha aplicat l'oficialitat político-mediàtica del país (tots aquells, inclús de bàndols oposats, que no volen que res canviï) s'ha de contrarestar amb una tasca frenètica de difusió continuada.

Ja comencem a ser uns quants, i acabem d'iniciar el procés d'organització.

Ara queden 2 mesos per l'11 d setembre i hem de fer "soroll".

Endavant Reagrupament!!!

Valora'l:
+
-
En nom de RCat Esplugues/Sant Just
escrit per Marc Fité , 13/07/2009 23:29

Bé, he acabat molt cansat avui. L'estratégia ha sigut de a qualsevol noticia sobre la broma del nou finanaçament, ho derivava a l'article de la nostre Web. També a fer referència de la satisfacció que li produia a Albert Rivera de Cd's. Quan he començat, hi havien menys de 150 entrades i hem acabat amb quasi 1000, (Uf...).M'han insultat, peró jo ferm. ANIMO A TOTS ELS REAGRUPATS A NO QUEXAR-SE TANT I A TENIR INICIATIVA, PER SECTORIALS, PER COMARQUES, PER CONFEDERACIONS COM NOSALTRES... EL nostre Pais ens ho agrairà. Bona nit a tots.

Valora'l:
+
-
En nom de RCat Esplugues/Sant Just (bis)
escrit per Marc Fité , 13/07/2009 23:34

Disculpeu que sigui pesat, peró anava a tancar i he vist que també avui s'ha incrementat notablement les visites a Apunta't. Res em feria més feliç aquesta nit.

Valora'l:
+
-
Ja es veia venir...
escrit per Carles Gascon , 14/07/2009 01:31

Ja ho veiem venir... ERC renuncia a bona part del seu electorat (i segueix perdent quota), a costa de mantenir-se uns mesos més al poder. Difícil papereta té ja de justificar la seva decisió davant el seu electorat... i tot podria ésser que el PSC acabi per engolir-se'l amb la trajectòria que ERC va tenint ara per ara. Quan es coneixin les xifres concretes, ja veurem de quin pà en faràn brous.

Ara és el moment perfecte per a que Reagrupament.CAT faci sentir a la societat civil la seva valoració d'aquest finançament galdòs... --si no podem trencar el progromm informatiu oficialista, almenys la gent continua llegint els pirulins dels carrers. No ens podem conformar amb els braços creuats sense dir res: és un luxe que no ens podem pas permetre!.

Valora'l:
+
-
Un engany comparat amb les altes aspiracions del 2006
escrit per Pep Mas , 14/07/2009 01:38

Aparentment sembla millor que l'anterior i potser a causa del pas dels anys ho és, però no deixa de ser un engany.

1.No és fidel a l'estatut.
2.No compensa l'espoli que és molt superior.
3.El que ens donarán per un cantó ens ho prenen per l'altre.
4.El ministeri no confirma les xifres de la Gencat.
5.El PP no deu garantir el pagament al 2012.

Estava tant cantat aquest final que fins i tot els del Polonia s'hi van atrevir a ridiculitzar-ho.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Oriol L. , 14/07/2009 06:46

Per cert, que consti que quan vaig escriure el meu comentari aquesta matinada, el comentari d'en Josep encara no estava penjat (potser pendent de revisar). És a dir, hem coincidit en la necessitat de donar-nos a conèixer, suposo, induïda per les circumstàncies de les últimes hores (la vergonya del finançament). Naturalment, subscric les seves paraules totalment.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Aleix , 14/07/2009 09:35

Hola! Jo insisteixo: Ara és el moment per fer un cop mediàtic: Us atreviu a QUERELLAR-NOS contra algun dels mitjans espanyols pel tracte que estan fent de tot plegat, fent terrorisme informatiu? DENAES ho va fer per que vam vexar els seus simbols nacionals, ells ho fan amb els nostres, estatut, llengua, etc. Necessitem liar-ne una de bona per atreure l'atenció dels que no segueixen la política. Tot plegat és REPUGNANT, quanta indignitat. Sembla ben bé que el PSOE i el CNI hagin infiltrat Esquerra. Quin fàstic! Es vendrien sa mare per un plat de llenties! Segur que tenim algún advocat entre els militants que us pot assessorar. Épica, épica!

Valora'l:
+
-
Roda de premsa sobiranistes
escrit per Blanca Serra i Puig , 14/07/2009 10:11

Caldria fer una macro roda de premsa amb totes els grups i plataformes sobiranistes per visualitzar que hi ha una part important del poble de Catalunya, el més compromés i mobilitzat, que no s'empassa ni s'empassarà aquesta presa de pèl.I preparar una gran manifestació de rebuig per aquest 11 de setembre 2009.

Valora'l:
+
-
esguerra fot pena
escrit per Jordi Castells , 14/07/2009 11:41

Esguerra es torna a empassar una presa de pèl de l'estat espanyol. Són còmplices de l'espoli fiscal, són còmplices del PSOE, que corromp destrueix la nostra cultura. I tot per aguantar els sous. Vergonya cavallers, vergonya.

http://www.vilaweb.tv/?video=5747


Quin orgull de ser del Reagrupament, collons!

Valora'l:
+
-
molta barra
escrit per Ramon Plana , 14/07/2009 12:06

Presentar l'acord com un triomf, ignorant el decret de caixes, és inadmissible. El "nostre" govern ens enganya i ens tracta com tontos.

Valora'l:
+
-
L'hora de Reagrupament
escrit per joan , 14/07/2009 15:42

Aquest acord no millora res. Nomes es una continuacio del model que va pactar el Pujol d'assolir percentatges directes de la recaptacio d'imposts (15% al 1993, 33% al 1996, 50% al 2009). El que compta es el deficit fiscal, del 7% durant els anys del Pujol i del 10% dels anys del tripartit. ERC fa volar coloms extrapolant xifres per al 2012. Res diu que amb aquest model Catalunya no tingui un deficit del 15 o el 20%. L'unic avenç hauria set el concert economic pero aixo es somniar truites. L'unica sol.lucio realista es la independencia.

Valora'l:
+
-
Ja n'estic fins els collons dels lladres espanyols
escrit per Raimon , 14/07/2009 16:37

Després de tot el que s'ha dit, el que em sorprèn més és veure com tothom passa de tot. Oi que si tu vas pel carrer i et roben t'emprenya, doncs perquè hi ha tants catalans que es fan l'orni en aquest tema?
N'estic fart d'espanya: vagos, primitius, mentiders, malgastadors, i LLADRES!!!!

També voldria recordar que el "Super" Estatut diu que: Tot català té la obligació de conèixer la llengua catalana. Quin fart de riure!!! I quan algú no em sàpiga parlar en català, què haig de fer? denunciar-lo?......és una vergonya.
Com a catalanoparlant, vaig néixer traumatitzat, visc traumatitzat.....i espero no haver de morir traumatitzat, perquè si ha de ser així, t'asseguro que no m'en aniré sol.

Endavant Carretero!!
Estem amb tu!!!!

Valora'l:
+
-
CATALUNYA SENSE FORASTERS
escrit per CATALUNYA SENSE FORASTERS , 14/07/2009 17:02

Teniu el meu vot l'any vinent, estic fart del tripartit espanyolista

endavant Carretero

Valora'l:
+
-
Mal menor?
escrit per David , 14/07/2009 18:14

En efecte, donat l'actual contexte d'encaix de Catalunya dins Espanya, i tenint en compte el "background" de sotmetiment per mitjans obertament violents dels uns per part dels altres i d'amenaça latent constant, no podia acabar la cosa d'una altra forma. Posicions com la que per exemple actualment sosté CiU són del tot fantasioses, i la pobra ERC, una vegada més, a remolc de les circumstàncies. L'actitud per part del PSC suposo que a aquestes alçades no pot sorprendre ningú.
Així les coses, potser hauriem de fer-nos la reflexió optimista de que el resultat de les negociacions pel finançament és possible que finalment contibueixi a obrir els ulls a un bon nombre de catalans que encara inisteixen en dur-los clucs. Espero de la gent de Reagrupament.cat i de tots els que comparteixin aquesta visió un esforç important de divulgació en aquest sentit.
Visca els Països Catalans.

Valora'l:
+
-
No volem governar Catalunya, volem la independència.
escrit per Frankyelpunky , 14/07/2009 19:09

El que ha de diferenciar radicalment Reagrupament d'un partit a l'ús és que un partit d'entrada vol governar i Reagrupament d'entrada vol la independència. Si això queda en tot moment molt clar, no caurem com ha caigut Esquerra en el parany del govern del dia a dia que condueix necessàriament a mirar presupost (els pares de família ho saben) i en conseqüència a la política del "peix al cove". Aleshores l'arbre no et deixa veure el bosc: la independència.

Valora'l:
+
-
NECESSITEM UN NOU PARTIT
escrit per JOAN , 15/07/2009 16:24

Soc un votant de CIU i ERC. Depenent de quines votacions voto aun o a l´altre. Actualment ni aquests ja puc votar. Els catalans necessitem que REAGRUPAMENT tiri endavant i es presenti a las pròximes eleccions. AH I FEU CAMPANYA A TRAVES DELS MITJANS.

Valora'l:
+
-
El Sala Martí és un neocon amic de Bush
escrit per Frankyelpunky , 15/07/2009 22:06

El Sala Martí no liveig cap autoritat moral per donar lliçons de res. És un neocon amic de Bush la ideologia dels quals han defensat la guerra d'Irak i la liberació financera mundial que ha portat a la crisi que patint.

Valora'l:
+
-
Economista
escrit per Eva Manel , 16/07/2009 01:25

Frykyelpunky:
Ets realment un friky. Pero mes que Frikyelpunky t'hauries de dir Frikyelpallasso.

Valora'l:
+
-
Frankyelpunky, aquí també comencem?
escrit per R , 16/07/2009 05:56

Frankyelpunky, i tu deus ser amic de l'Otegui que dona suport als terroristes que maten persones...

Una mica de serietat. Quan siguem independents, tira-li pel cap tots els retrets que vulguis.

Valora'l:
+
-
IMPOST BENZINA
escrit per Cesc PPCC , 16/07/2009 06:37

es va dir que quan es conseguis el nou financement treurien l'impost que a Catalunya paguem en la benzina per financçar la sanitat (nostra i dels veins). Ara per tant ja no hi ha excuses perque treguin aquest impost.
A espanya no paguen transmissions, successions per això les empreses marxen, ara ja es podrà corretgir, o NO ?

Valora'l:
+
-
Pel Franki
escrit per Manel Cerverí , 16/07/2009 08:07

Una carretera mal feta l'ha pot veure tothom, excepte aquells que l'han fet i s'han embutxacat uns quants milions. O no em diguis que mai t'han enredat amb més d'una cosa.

En Sala Martin és un excel·lent orador i resulta que diu unes veritats, que reforcen el nostre missatge des de Reagrupament, veritats que són molt evidents per nosaltres, també per a ells, però pels del tripartit no, ja que ells, gràcies a això, se segueixen embutxacant uns quants euros, ells i els seus militants, que d'aquesta manera els hi donen suport incondicional.

Que en la vida privada sigui un torracollons, que no ho sé, m'importa molt poc. Que hagi donat suport a Busch vas molt equivocat. A RAC1 ja va explicar clar i català que per a ell el Bush és l'extrema dreta i l'Obama senzillament una dreta una mica més moderada, però ambdós de dretes i que per tant ni un ni l'altre. I que si havia de donar suport ho feia a un partit minoritari (Crec que va dir alguna cosa de socialdemòcrata o quelcom semblant). Així que estimat Franky abans de dir les coses assegura't que són veritat.

per cert, tu també veus la carretera torta o cobres del govern?

Salut i República!

Valora'l:
+
-
Hi ha d'haver de tot, Frankyelpunky
escrit per Angela , 16/07/2009 10:39

En alguna cosa s'ha de notar que Reagrupament és transversal, fins i tot en que hi hagi gent que queda enlluernada per les jaquetes d'aquest economista neoliberal de CiU, i encara tingui esma de dir que el friky ets tu. O en que es declarin a favor de la independència i deixin anar pestes de polítics que en altres països de l'estat estan lluitant per la seva, d'independència, i els titllin de terroristes. Algú s'ha parat a pensar què diran de nosaltres si algun dia ens apropem a la independència?

Valora'l:
+
-
...
escrit per Constantí , 16/07/2009 13:13

Neocon o no, en Sala i Martin té raó. A més els patriotes hem d'estar units per lluitar pel nostre país i el nostre poble. Endavant catalans! Endavant Reagrupament!!!

Valora'l:
+
-
A la pàgina del govern i ha els gràfics sobre el finançament i les seves excel·lències
escrit per Vicenç Ramoneda i Ullar , 17/07/2009 11:41

A la pàgina del govern i ha els gràfics sobre el finançament i les seves excel·lències ( http://www.gencat.cat/noumodel/cat/grafics.htm ).

A l'últim gràfic "Reducció dèficit fiscal" és molt aclaridor. En comptes de robar-nos l'7,5% en robarán el 7,0%. La qüestió és que ens seguirán roban.

Valora'l:
+
-
L'acord de finançament beneficia el tripartit
escrit per Frankyelpunky , 18/07/2009 17:57

Segons l'últim recull de premsa de Reagrupament, l'acord/pacte de finançament beneficia el tripatit entre l'electorat. Arribe a la conclusió que la visió positiva de la gent ve d'acceptar que partim de la submissió al estat de les autonomies i aquest és el marc referencial. Fer veure a la majoria de la població la possibilitat real de eliminar aquest marc polític actual és una feina monumental.

Valora'l:
+
-
excel·lent
escrit per Isidre Palmada , 21/07/2009 19:42

us felicito i agraeixo l'esforç per a mostrar la diversitat d'opinions, de persones i d'aspectes que s'ha anat explicant al llarg d'aquest debat. ha estat un bon contrapes davant la intoxicació d'altres mitjans. novament una molt bona congratulació! isidre

Valora'l:
+
-
El model alemany
escrit per Pep Mas , 22/07/2009 00:39

Un reportatge del 3/24 posa en dubte el nou finançament posant el model alemany d'exemple.

http://www.3cat24.cat/video/1379619/politica/El-model-de-financament-alemany

Valora'l:
+
-
Projecte desenmascarar la mentida
escrit per Pep Mas , 24/07/2009 19:01

La gent del Cimera també está fent molt bona feina per desenmarscara l'engany. Val la pena llegir-s'ho.

http://cimeraextra.blogspot.com/

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes

Els casos de corrupció (Pretòria, Millet, Gürtel) faran regenerar els partits actuals
Resultats | 776 Vots