Editorial 19: Integració, identitat i cohesió
projeccio_poblacio_2021.jpgCap persona no tria on neix. Els nascuts a Catalunya, en termes generals,i com a  societat desenvolupada i –comparativament– opulenta, ens podemconsiderar, malgrat la crisi actual, uns privilegiats. I encara hoseríem més si ja haguéssim solucionat el nostre tema pendent.

Però si no s’ha nascut en algunasocietat d’aquestes característiques, es té tot el dret del món abuscar un lloc on prosperar. És un dret humà inalienable. I més quanles desigualtats d’oportunitats són tan grans a escala global. Aquestarecerca, però, comporta el respecte a les lleis i les normes socials de convivència del lloc d’arribada, les quals, al seu torn, s’hand’acomodar progressivament als canvis socials. projeccio_poblacio_2021.jpg
L’arribada de centenars de milers de persones procedents d’arreu del món, ha convertit els nostres carrers i places, les nostres ciutats, pobles, districtes i barris en veritables mostres de pluralisme lingüístic, religiós, ètnic, etc. Com a exemple, a l’àrea metropolitana de Barcelona, avui en dia es parlen centenars de llengües de tot el món. El mateix es pot dir, si fa no fa, d’altres àrees intensament poblades: les de València, Alacant, Palma, el Vallès, etc.

En moltes comarques, les capitals i les segones i terceres ciutats registren un creixement significatiu de la població en gran mesura per l’empadronament massiu d’immigrants. Això repercuteix clarament en àmbits com el comerç, l’habitatge, els serveis socials, sanitaris o educatius, per posar els exemples més obvis.

Fins que no assolim la independència, la gestió dels fluxos migratoris estarà en mans de les autoritats espanyoles. I aquestes ja han demostrat fefaentment que tenen una agenda política pròpia en aquesta matèria que no beneficia precisament els nostres interessos com a nació. Els governs autonòmics, en termes generals, juguen en aquesta qüestió com a meres comparses. Sovint es limiten a fer de palmeros de les decisions preses a Madrid. Pel que fa als poders locals, certament tenen un protagonisme més rellevant, però sovint han d’afrontar situacions sobre el terreny que els porten a improvisar o a agafar-se a la desesperada a programes o ajudes estatals generosament finançats, de manera que el govern espanyol aconsegueix disseminar els seus plantejaments polítics a través del teixit capil·lar que, metafòricament, són els ajuntaments.

Únicament la independència ens permetrà disposar d’aquells recursos i capacitat decisòria que ens posi com a mínim al mateix nivell que moltes nacions que ja a hores d’ara desenvolupen programes d’admissió d’immigrants d’acord amb les seves necessitats productives i socials, però també d’acord amb els seus valors ètics i polítics. I tenint sempre present l’impacte que té en les poblacions d’acollida.


1479 lectures | 9 comentaris Enviar
Comentaris (9)add
Honestedad
escrit per Johan Strauss , 23/11/2009 08:55

Vaja, sembla que t'has oblidat de citar entre els "exemples més obvis" que els immigrants repercuteixen molt significativament en l'increment de cotitzants a la seguretat social i en l'increment de la natalitat de la nostra població, una de les més envellides del món.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Ivan Barquero , 23/11/2009 10:40

Tota política que no sigui feta per nosaltres, serà feta contra nosaltres. I es que mentre no tinguem poder de decisió com a país, en lo que a política d'immigració es refereix, no podrem bastir un país que mantingui l'equilibri entre l'acollida i la preservació de la nostra cultura. Com molt bé diu l'article, tothom té el dret a prosperar i gaudir de les mateixes oportunitats que els catalans tenim la sort de tenir pel fet de viure on vivim (molt millorable, i tant!); però no hem d'oblidar que mentre no tinguem els mecanismes que permetin una plena integració dels nouvinguts, una total identificació amb Catalunya i que acabin sentint el català com a llengua pròpia, no anirem enlloc.

Valora'l:
+
-
Honestedad (II)
escrit per Marc , 23/11/2009 13:11

Si vols aconseguir que els immigrants se sentin catalans és imprescindible reconèixer l'aportació que fan a Catalunya.

Qui et fa les carreteres i les cases? Qui neteja les cases i cuida dels avis? Qui recull les collites? Qui manté la piramida poblacional? Etc, etc.

Que han de parlar català? Esclar que sí. Que hem de reconèixer tot el que aporten i evitar la demagògia barata? També.


Valora'l:
+
-
INDEPENDENTISTES AMB CORBATA
escrit per Duoda , 23/11/2009 14:14

Encara que no vingui gaire a tomb amb aquest editorial, us dóno la següent informació:

A e-noticies es troba un article sobre la creació d'un grup empresarial (al marge de Foment i Pimec), que s'han adonat que la única sortida al col.lapse econòmic que patim és la independència. Hi ha un enllaç a la Declaració de Principis, amb un argumentari molt clar sobre la situació amb tota mena de dades. Cercle Català de Negocis: http://politica.e-noticies.cat...35020.html

Valora'l:
+
-
A Treballar
escrit per Boi Fusté Carbonell , 23/11/2009 14:42

Avui, una persona que en el seu moment va decidir venir de vacançes a Barcelona i gaudir d'un espectacle com és el Barça-Inter ha dit; s'acabat torno al meu País, acavaba de sér robat als voltants de la Sagrada Familia. Semble talment que España vol desprestigiar per tots els cantons a Catalunya, en lo polític, en lo social i en el terreny productiu, (avui és tanquen més empreses que mai). Resoldre aquesta situació desde la perspectiva Autonomista impossible, les decisions legals les prenen els Estats, i nosaltres avui per avui no en tenim, conclusió no podém fer polítiques d'integració, ni d'inmigració, ni economiques per sortir de la crisis, les decisions les prenen a Madrid. Per tant ja sabem la sol.lució, ens hem de convertir en activistes per l'Independència i la regeneració democràtica, el nostre País s'ho val.

Valora'l:
+
-
Acolliu un immigrant
escrit per Eduard , 23/11/2009 23:03

Mentre no tinguem capacitat de gestionar el fluxos migratoris ni de decidir les lleis que es fan al respecte us proposo una feina a curt termini que no ha d'esperar a la independència: acolliu cadascun un immigrant a Reagrupament.

Per tant pregunto: un immigrant es pot associar a Reagrupament encara que no tingui dret a vot?

Espero que la resposta sigui sí. I en tal cas, us encoratjo a fer-los venir. Els donarem un carnet de català intangible però indestructible.

(ara ve la crítica que si ens hem cregut amb el dret d'expedir carnets de catalans perquè els no Reagrupats no en són prou segons nosaltres: doncs sí ens en creiem en dret, perquè els no indenpendentistes són i aspiren implicitament a ser menors d'edat com a catalans i com a tal ho tenen difícil per a expedir carnets del que sigui i menys del que només volen ser de forma subordinada al carnet oficial d'espnayol).

Salut i que no quedi: els immigrants també són independentistes perquè desitgen conservar la independència del seu país d'origen, doncs ara que treballin per obtenir la del país d'acollida i recuperar la dignitat i el dèficit fiscal d'aquest país, els millorarà l'existència a ells i als seus fills. Aneu i expliqueu-els-ho.

Valora'l:
+
-
És viable tenir un estat propi?
escrit per Vicenç Ramoneda i Ullar , 24/11/2009 16:57

És viable tenir un estat propi?
Segons el Cercle Català de Negocis, SÍ!
Us aconsello que si teniu l'oportunitat de escoltar-los, hi aneu. Mentre tant baixe-vos el "pdf" següent, si voleu. http://www.ccn.cat/media/files/file_568_2073.pdf

Valora'l:
+
-
L'espoli fiscal
escrit per JordiR , 06/12/2009 19:27

Una explicació detallada exhaustiva i molt MOLT irritant de l'espoli fiscal a que estem sotmesos i de les conseqüències que això està tenint i tindrà en el nostre país, una lectura obligada:
http://www.ccn.cat/sites/default/files/Presentacio CCN El Deficit Fiscal Catala 25-11-2009_1.pdf

Valora'l:
+
-
Immigració o colonització
escrit per Joan B. , 28/12/2009 21:17

L'arribada d'immigrants en general sol ser positiu pel país d'acollida, sempre i quan aquests nouvinguts tinguin la voluntat de formar part d'aquesta societat. Però quan aquests immigrants ja arriben amb la voluntat de donar l'esquena a la cultura autòctona, i amb la creença que a la llarga seran els del país que s'hauran d'integrar a com són ells; això té un altre nom, es diu colonització, colonització musulmana d'Europa.

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes