Sindicació

Ara
rut-ara.jpg
"Ara que som junts diré el que tu i jo sabem i que sovint oblidem"...


Des de petita que he cantat cançons de Raimon, i la seva cançó Al vent era de les que m’agradaven més. La seva música i la seva poesia m’han acompanyat tota la vida i em tornen a inspirar aquests dies d’esperança renovada.

Perquè tu i jo sabem que, si tot continua igual com fins ara, no serem independents.

Però tu i jo sabem que tot està a punt de canviar.



Ara fa 23 anys que vaig entrar Esquerra Republicana de Catalunya plenament convençuda que era l’únic camí per treballar de forma coherent i ètica per la independència. Tots els altres partits hi havien renunciat o creien que aquest objectiu no era possible. Durant aquests anys he estat més o menys d’acord amb la ruta presa cap a aquest objectiu, però des de l’any 2006 estic totalment en contra de la deriva en què ha entrat aquest projecte. El meu objectiu no és el seu objectiu. Les sigles en les quals vaig entrar a militar ja no són les mateixes. Des del punt de vista ideològic sóc al mateix punt de partida on era quan tenia 20 anys, però el projecte en què vaig entrar a militar ja no existeix. De fet, ara ja no militava a Esquerra Republicana de Catalunya i em dono de baixa d’unes altres sigles: Esquerra. Ells són ara una altra gent, tenen uns altres interessos i un altre objectiu.

Però com que mai no hem pogut, però, desesperar, tornaré a treballar amb moltíssima altra gent per una candidatura transversal: per un moviment ciutadà independentista articulat de forma política. Aquest moviment, però, no ha de caure en l’error dels partits tradicionals, segrestats pels interessos de les seves direccions. Aquests interessos que els fan tan submisos i inútils.

Tu i jo sabem que ens cal una nova aposta valenta i revolucionària: hem de trencar l’status quo actual. Som una força tranquil·la però decidida en la qual els protagonistes han de ser els ciutadans. Ens cal gent amb il·lusió, seriositat, solvència, empenta, iniciativa i creativitat. Gent amb les idees clares.

Qui vulgui veure la independència en vida o bé complir el seu deure per a la propera generació, ara cal que es reagrupi. Necessitem la gent lliure i que vulgui treballar amb independència de criteri per la llibertat de la nostra nació. Ara aquesta és la millor manera de superar la situació de crisi actual i l'única manera de competir econòmicament en una economia global.

Ens cal reagrupar els esforços per encarar amb possibilitats de victòria aquest nou segle que comença. És el moment del risc, el sacrifici i la determinació però també, i encara més important, de la intel·ligència i l’enginy. Trenquem amb allò que no funciona, amb la covardia i la resignació. Si volem guanyar hem d’arriscar. De fet, no hi podem perdre res perquè encara no tenim res. Deixem el llast. Hem d'anar a per totes i sense recança.

Jo ja m’hi he compromès. I tu?

Rut Carandell
REAGRUPAMENT


 




6938 lectures | 53 comentaris Enviar
Comentaris (53)add
...
escrit per Jordi Castells , 11/05/2009 21:15

:-)

Cada cop hi creurà més gent, en aquest projecte. Gent que alhora veu que l'únic objectiu de la direcció d'esguerra és tan sols el de viure de la política.

endavant!

Valora'l:
+
-
...
escrit per siscodelforn. , 11/05/2009 21:25

jo també m'hi he comprometo.

Valora'l:
+
-
...
escrit per Quim Espelt , 11/05/2009 21:44

Jo també m'hi comprometo! Endavant, perquè això ja no hi ha qui ho pari!

Valora'l:
+
-
"Ara que estem junts diré el que tu i jo sabem i que sovint oblidem"...
escrit per Manel Bargalló , 11/05/2009 21:59

Excel·lent Rut, digne i patriota. Ara es l'hora de lluitar, és l'hora dels valents i és l'hora de vèncer.
Endavant les atxes

Valora'l:
+
-
I jo!
escrit per Toni C. , 11/05/2009 21:59

Jo em donaré de baixa d'ERC els pròxims dies, però ja sóc associat a REAGRUPAMENT. Carretero, Renyer, Carandell i molts més que vindran!

Valora'l:
+
-
...
escrit per Antoni Bruguera , 11/05/2009 22:27

Rut, subscribeixo totalment el que dius i et felicito. Jo ja vaig deixar Esquerra fa uns quants mesos, estava desenganyat de les renúncies i del seu "pragmatisme botifler". Jo també vull veure com Catalunya arriba a ser independent, i per això sóc amb Reagrupament.

Valora'l:
+
-
bon rotllo i 'AL LLORO'
escrit per biel , 11/05/2009 22:52

teniu en consideracio quel gal politic-mediatic-judicial del ppsoe us fotin a tots al talego ??, ho dic mes que res pq veig (be, de moment) que reagrupament es centri en el tandem rut-carretero, pero veient el que passa a euskal herria seria d'il·lusos no tenir en compte aquest 'contratemps'. llegeixo molts missatges per aci de gent que vol un lider i tal... cal tenir en compte que l'unic lider real es la llibertat de catalunya amb un lider, sigui qui sigui, fins i tot un de valera inmigrant com a irlanda. la resta collonades. pq aixo rutlli cal un, per exemple, 'consell del dotze sabis' dotze persones, digemt-lis 'mestres' lliures de tota merda d'amigismes, poltronismes, panxacontentismes, etc, triats segons criteris el maxim elevats possible (aixo no vol dir carreres universitaries i masters en qualsevol parida, si no gent amb consciencia i idees agudes i clares per arribar al nostre objectiu) i a mes, tot una colla de 'iniciats' o mestres a la reserva per si acaben al talego els 12, etc, etc, etc... per que, noies i nois, aquesta cançoneta del lider ja a sonat prou vegades al llarg de la historia... RES D'ESTRUCTURES PIRAMIDALS O JA EM VEGUT OLI ABANS DE COMENÇAR...

Valora'l:
+
-
UN NOU CAMI PER LA LLIBERTAT DELS PAISOS CATALANS
escrit per MARIA Nº MILITANT ? , 11/05/2009 23:04

TENIA MOLTES GANES DE SABER DE TU,COM SEMPRE, NO M'HAS DESCEBUT.
RUT,
ES VEU UNA LLUM ALLÀ A L'HORITZÓ,ÉS LA LLUM DE LA IL·LUSIÓ DE MOLTS CATALANS QUE VOLEM LA LLIBERTAT DEL NOSTRE PAIS.NO SERÀ FÀCIL,CALDRÀ MOLT DE TEMPS I PACIÈNCIA,I MOLT DE TREBALL I POTSER TAMBÉ HORES DE FOSCOR,PERÒ ARA TOT JUST COMENÇA EL CAMÍ DE LA NOSTRA LLIBERTAT.


ENCARA QUE JA NO SIGUI MILITANT D'ERC..SALUT I REPÚBLICA!!!

Valora'l:
+
-
Cada cop en serem més
escrit per Sergi , 12/05/2009 00:39

Ànims Rut, jo també ja m'hi he associat, a Reagrupament. Estic molt esperançat que en les eleccions catalanes de l'any vinent es pugui presentar la candidatura motor de la independència nacional. Com deia el patriota Joan Ballester i Canals, entre tots ho farem tot.

Valora'l:
+
-
Independència!
escrit per Claudi Cuchillo Torrents , 12/05/2009 03:02

És molt i molt trist el què li ha passat a ERC; d'independentistes a depenents de les poltrones no només de la Generalitat tripartida sinó també de les poltrones al congrés dels diputats espanyols. De voler menjar-se el espanya a ésser totalment assimilats per aquesta. Mai he estat polític ni crec que mai ho arribi a ser, però la meva pregunta per vosaltres és: sou o sereu un partit polític que treballarà per la independència? Vaig tenir la xamba de no votar ERC les eleccions del primer tripartit (vivia a l'estranger) i tampoc els vaig votar les eleccions del 2n tripartit (ja havia tornat a BCN). Vull votar un partit independentista. Sou una opció per les properes eleccions al parlament de Catalunya?

Valora'l:
+
-
Si jo tambe i espero que molts mes
escrit per joan , 12/05/2009 04:58

M'ha agradat molt l'elegància i els raonaments de la teva decisió. Es una llàstima la línia que ha pres ERC i tots esperem que prompte retrobin el nord i treballin amb nosaltres. Ara tots a treballar per independitzar el país, com be dius amb sacrifici, determinació, intel·ligència i enginy.

Valora'l:
+
-
Jo també
escrit per Miquel , 12/05/2009 06:21

Militant d'Esquerra Republicana de Catalunya des de l'any 2000 i regidor al meu poble durant el mandat 2003-2007. Ara ja no em sento identificat en aquest partit que fins i tot ha perdut el nom, ara ja no prepresenten els ideals els que vaig defensar. Jo també hi soc a Reagrupament, i el degoteig constant de persones amb les mateixes inquietuts m'omlpen d'esperit de superació i ganes de treballar per aquesta candidatura transversal on el moviment ciutadà independentista omplirà l'espai buit que han oblidat els dirigents d'"ESQUERRA"?????.
Salut i força companys/es

Valora'l:
+
-
Si anem plegats som imbatibles
escrit per lluis , 12/05/2009 07:56

Gràcies Rut. Un altre testimoni del compromís amb la nostre terra.
La victòria és nostre si anem plegats i cada dia que passa n`estic més convençut.

Valora'l:
+
-
BRAVO
escrit per Jordi Galve , 12/05/2009 07:57

Molt bé Rut! Per alliberar la nació primer s'ha d'alliberar un mateix. M'ha alegrat molt aquesta decisió, és una mostra de la teva coherència, i de que certament, ERC fa temps que no és un partit independentista sinó una empresa, en la qual la paraula independència és pur "branding" en èpoc d'eleccions. El temps dirà on van. Jo vaig marxar el 1997 conscient d'en quines mans es quedava el partit, i sempre vaig pensar que els esforços de molta gent que es va quedar per responsabilitat serien inútils. Sempre hem de començar de nou...una abraçada ben forta!

Valora'l:
+
-
Sort, valents!
escrit per Dorotea , 12/05/2009 08:11

"Ens mantindrem fidels
per sempre més al servei d'aquest poble"

"en som molts més dels que ells volen i diuen"

"No ens confonen les mentides
que els que poden diran;
no ens confonen les històries
que ens han contat."

Valora'l:
+
-
nosaltres també hi som!
escrit per xavier planes i fontestad , 12/05/2009 08:45

Espere que Reagrupament no s'oblide de defensar les terres valencianes!

Valora'l:
+
-
projectes
escrit per montserrat , 12/05/2009 09:11

som molts ex regidors d'ERC decebuts, pero a part de volguer l'indepencia, voldrie saber mes a fons el vostre projecte. Feina, sanitat, empreses (soc autònoma i mai he tingut pas a ICO ni res de res, això si a crèdits personals,per ampliació negoci o reformes tots els que vulguis). Sabieu que Concell Comarcal de Valls vare tenir que tornar un fotime de millons als fons europeus? Van preferir tornar-los a deixar-los, a mi tambè hem digueren no. Els mandamases eren de CIU es van passar, i encara s'extranyen que la gent n'estem farts.

Valora'l:
+
-
Dos objectius per a Reagrupament
escrit per Elsa , 12/05/2009 10:10

A mi em sembla que Reagrupament ha de tenir dos objectius clars: d'una banda, aconseguir que es deixi de titllar de radical l'opció indenpendentista per part dels seus adversaris, ja que aquesta és la seva victòria més gran. Per fer això cal gent seriosa i compromesa, preparada i que sàpiga on va (em sembla que ja hi són,i més que se n'hi apuntaran). D'altra banda, és imprescindible aglutinar totes les plataformes independentistes i gent independentista a títol individual que actualment percebo com a atomitzats. Si Reagrupament aconsegueix tots dos objectius, farem realitat el llibre de "no-ficció" de la Patrícia Gabancho.

Valora'l:
+
-
I els romans es mataven entre ells al crit d'Unitat!
escrit per Jordi percerisas , 12/05/2009 10:57

I els romans es mataven entre ells al crit d'Unitat. Fora bo que ens mantinuessim units malgrat les discrepancies. Els espanyols ho tenen clarissim. Si el resultat democràtic del Congres nacional no ens agrada seguim lluitant pero dins del partit. Això opino jo. Encara recordo les apraules de Carretero; soc republica, independentista i d'esquerres....

Valora'l:
+
-
Per al Jordi
escrit per Manel Bargalló , 12/05/2009 11:40

Si, però si et obren un expedient i et donen de baixa per dir que vols una candidatura d'ample espectre independentista, que has de fer?.
Són ells els que no volen cap critic al partit, més clar l'aigua. Continuar ara a Esquerra és acceptar sense cap mena de crítica el que en Puigcercós diu que s'ha de fer, ja no hi ha alternativa, ells ho han tallat d'arrel. Continuar és perdre el temps, que no tenim, per cert.

Valora'l:
+
-
...
escrit per brigs , 12/05/2009 11:52

Quan poseu la frontera entre aragó i castella, llavors què? posareu una frontera entre catalunya i aragó? i un cop posada, reclamareu que el pallars jussà sigui independent? en comptes de treballar en aquestes banalitats, us podrieu preocupar de com es soluciona el problema del 800mil aturats que hi ha a catalunya... ah, espera, els que no parlin català els afusellem i ja està, oi? On cada vegada s'està lluitant per diluir les diferències entre els països de la unió europea, pam, arriben els il·luminats de torn que volen marcar diferències. i jo us dic, si ens donessin una independència FORA d'europa, que farieu... sense lliure comerç, sense moneda única, sense intercanvi de tecnologies, fora de tots els projectes de recerca i investigació... sou tots plegats uns bocamolls!

Valora'l:
+
-
JO TAMBÉ
escrit per Jacme , 12/05/2009 12:07

Felicitats, Rut! Avui mateix he enviat per correus la sol.licitud per a fer-me soci de Reagrupament.

Valora'l:
+
-
ERROR
escrit per raul , 12/05/2009 12:48

Crec que esteu cometent un greu error. El PP és un sol partit, tot i diferents "sensibilitats", i per aixòi han guanyat i ho tornaran a fer. El PSOE, bastant del mateix. Si ara ERC es comença a disgregar en nombrosos grupets o partidets, res no servirà per res. Què creieu? Que tots els votants d'ERC us passaran a votar a vosaltres, o a les CUP o el que sigui? Sereu un partit petit i poc útil, i per culpa vostra, ERC també.

Valora'l:
+
-
Gràcies Rut
escrit per Josep Mª Duran , 12/05/2009 14:09

Gràcies Rut per ser-hi.

S'han fet llargues les hores esperant les teves paraules. Però pagava la pena.

Valora'l:
+
-
el que no sona
escrit per vallfosca , 12/05/2009 14:21

Escolteu Catalans, l'hora és apròp. Voleu l'Independència? sí? esteu disposas a SUMAR? sumar, dic, no escombrar cap a casa. Doncs som-hi, però aneu alerta perquè per a molts Catalans fer-vos confiança no és un xec en blanc per a les vostres collonades de dretes i esquerres. Ara Catalunya endavat. ERC i CyU fan bàsicament el mateix, igual, prioritzar la "construcció" d'un model de societat, menant la relació amb el Ecspanya a terreny del relativisme. Doncs sapigueu que per a molts Catalans, la majoria, son més relatives les bandositats dretoses i esquerranoses que no la Relació de Catalunya amb el estat Ecspanyolo. Si voleu SUMAR sumem, i no toqueu el que no sona. Vagi bé i visca La Terra.!!!!

Valora'l:
+
-
és inútil
escrit per Joan Sanmartí , 12/05/2009 16:09

Gràcies per la informació,

Evidentment, ja no té cap sentit recolzar ERC o militar-hi. Però tampoc crear un nou partit (o simimlar) per seguir fragmentant l'espai polític sobiranista. El problema no és (només) Espanya. És també, i sobretot, un poble, el català, que és incapaç d'estructurar instruments polítics eficients per emancipar-se. La política, per tant, ha deixat de ser el camí. Donades les circumstàncies, seguiré treballant pel país en la cotidianeïtat vital, sense cap contacte amb les urnes.

Valora'l:
+
-
COM DIUS??
escrit per MARIA Nº MILITANT ? , 12/05/2009 16:57

NO RAUL,PER CULPA NOSTRE NO,PER CULPA D'ERC,NO T'EQUIVOQUIS,EN QUANT ALS VOTANTS,JA SON PROU GRANTS,JA SABEN EL QUE ELS CONVE.

Valora'l:
+
-
raul: no ens expliquis sopars de duro, si us plau.
escrit per Xavier4 , 12/05/2009 17:49

raul: "Esquerra" actualment, és només la crossa del PSOE a Catalunya. ¿Com creus que es pot treballar per la independència des d'un partit que lliura totes les institucions i mitjans de comunicació a l'espanyolisme?

Valora'l:
+
-
Felecitats
escrit per silvia , 12/05/2009 17:54

Moltes felicitats Ruth per fer aquet pas, jo estic molt decepcionada amb esquerra i mes amb Josep Llius Carod. Quina vergonya. Pero vuste ha sigut molt valenta endavant! i li desitjo lo millor.

Valora'l:
+
-
La cara al vent
escrit per Rosa , 12/05/2009 18:09

Rut, fa anys jo enganxava cartells amb la teva cara, quan et presentares al Senat, qui agués dit que ens tornariem a trobar, no es que hagi tornat enrera, las dones nomes tornen enrera per agafar mes inpuls, tu donaras l'inpuls que li faltava a R.CAT, i sempre amb la cara al vent, la cara al vent...

Valora'l:
+
-
De debò
escrit per Lluis Xavier , 12/05/2009 18:30

De debò que totes les il.lusions concebudes no siguien en va.
Hi ha molta gent esperant un moment com aquest. De veritat.
Amb un futur de persones i no de interessos, de realitats i no de demagògies, de dignitat i no de vergonyes.
Tots desitjem que per fi la nostra empenta i voluntat tingui fruits
i oblidar passades etapes de fracàs.
Si vosaltes voleu, nosaltres també.
Aprofitem tota la força que tenim, que es molta.

Valora'l:
+
-
Per a en brigs
escrit per Tro , 12/05/2009 18:51

Usuari brigs, podria ser que aquests problemes socials que expliques tinguessin a veure amb el fet que estem governats per una nació que ens vol enfonsar.

Sobre què faríem si no fossim a la Unió Europea t'haig de dir que, vist com estan les coses, a mi em semblaria molt bé. La UE sempre ha despreciat la nació catalana, perquè està governada per Estats centralistes que no en volen saber res de nosaltres. I em sap molt greu que la majoria de catalans no ho vegin. Ens obsessionem amb Espanya quan el nostre veritable enemic és la UE, perquè és molt més poderosa que Espanya o França i té el seu suport. I no, no la necessitem per res.

Cal que comencem a buscar suport internacional més enllà de la UE.

Valora'l:
+
-
Una altra unitat és possible
escrit per eduard , 12/05/2009 19:05

No em crec cap ni un dels que fan veure que demanen unitat des de determinats interessos de partit. I no me’ls crec perquè ningú a hores d'ara pot romandre cec al fet de que ni ERC ni CiU estan interessats en la independència. Per a ells la independència no és més que un esquer. Una pastanaga pel ruc català. Qui busca la independència no pot fer el joc als espanyolistes, i aquests dos partits han donat centenars de proves inequívoques (ara ja durant anys) de que només cerquen poder personal, i no precisament per a fer avançar el país cap a la independència. La unitat només serveix si és amb gent que posa la independència com a primer objectiu. Cerquem una unitat dels que volem la sobirania de Catalunya i estem disposats a treballar-la i a posar-hi esforç i sacrifici. Ningú ens la donarà i molts hi posaran tot el seu poder polític, econòmic, mediàtic i dissuassori per a impedir-ho. Aquells que sempre troben excuses per a dilatar el moment, amagats darrera d'un fals sentit de responsabilitat, de maduresa i d'estratègia que sempre ens deixa allà on érem o, pitjor encara, ens fa retrocedir, cal dir-los que no ens serveixen per als nostres objectius. Que ens fan nosa i ens dificulten un camí ja de per sí prou dur i complicat. No em sobta que Carretero i Carandell hagin hagut de deixar Esquerra. Sincerament, el que em sobta és que durant tant de temps hagin cregut que era possible fer res des de dins d’un partit que ja no es reconeix a ell mateix. ERC potser tornarà a ser el que ha de ser, però han de passar anys i s’han de produir molts de canvis. Algun dia la podrem recuperar, però ara les prioritats són unes altres, i molt més importants: recuperar el país. Carretero sol no podrà fer res si no disposa d’un fort recolzament, de gent decidida a treballar i a tirar endavant aquest projecte. La Catalunya independent no serà ni de dretes ni d’esquerres. Serà profundament democràtica, i per tant de dretes, d’esquerres o de centre segons el que vulguin i votin els seus ciutadans en cadascuna de les eleccions d’un país que serà, finalment, lliure.

Valora'l:
+
-
Amic
escrit per Joan Maria Bonet , 12/05/2009 19:47

Vull ser un dels primers en sol·licitar un passaport català. Vull tenir un exemplar de la primera edició de la Constitució de Catalunya. Vull estar a Casa Nostra el dia de la proclamació de la INDEPENDÈNCIA! I vull que sigui aviat, he esperat ja tants anys! Per això, i perquè no es refredi l'empenta, us demano que feu via nois i noies, perquè em faig vell i m'agradaria ser-hi a temps. I ... poder dir ben clar: soc català de Catalunya!

Valora'l:
+
-
m
escrit per Miquel , 12/05/2009 20:15

Que tinguem sort!

Valora'l:
+
-
...
escrit per Simó , 12/05/2009 20:46

Hi hauria d'haver una sola plataforma electoral i ho hem de fer ràpid que el Nacionalisme Espanyol està enfonsant el País: AMB 8 ANYS LA RENDA PER CÀPITA HA BAIXAT UN 7,5 % RESPECTE LA MITJA ESPANYOLA ( font: Francesc Marc Àlvaro a La Vanguàrdia ).

Valora'l:
+
-
Tornem a tenir il.lusió
escrit per Josep-Lluís , 12/05/2009 20:55


Feia temps que no em sentia tan il•lusionat, amb una proposta política. Si més no, ens em de fer sentir i lluitar per la Nació que volem que tinguin els nostres fills. Fem-ho!!!. I que no s’hagin d’avergonyir mai de nosaltres per la nostre falta de decisió i convenciment.
Endavant RCat!!! ... marquem-los el camí a seguir!!!


Valora'l:
+
-
Aquesta
escrit per CAROLINA , 12/05/2009 21:20

Es la meva esperança, ja que sóc una persona gran, i voldria poder viure en una "CATALUNYA" "INDEPENDENT" i sobretot pensant en els meus "NÉTS".
Potser jo no ho podré veure, però pensar que hi ha gent que lluita de veritat per la nostra "NACIÓ" amb sentiments d'esquerra de veritat, és una satisfacció i alegria per tots que estimem "CATALUNYA"

Valora'l:
+
-
AQUEST REAGRUPAMENT
escrit per CAROLINA , 12/05/2009 21:34

ES LA MEVA ESPERANÇA, SÓC UNA PERSONA GRAN, I M'AGRADARIA PODER VIURE EN UNA "CATALUNYA INDEPENDENT" PENSANT AMB ELS MEUS NÉTS. PENSAR QUE HI HA GENT QUE LLUITA AMB IDEALS D'ESQUERRA DE VERITAT ÉS UNA ALEGRIA I CREC QUE ESTEM EN BON CAMÍ. MOLTES "GRÀCIES"

Valora'l:
+
-
jo no vull la independenca
escrit per jordi callís , 12/05/2009 23:45

sóc catala desde que he nescut i simplement no vui la independencia, em pregunto si respecteu la meva opinio... o simplement per tneir una opinio diferent a la vostre em tachareu de "facha"? No es el prime rcop que m'hi trobo....

Valora'l:
+
-
Resposta al Jordi Callís
escrit per Sant Jordi , 13/05/2009 10:36

Hola Jordi Callís,
No vols la independència? Doncs hem sembla perfecte! Jo si que la vull!
Et demano un acte de valentia i coherència i demanis junt amb mi un referèndum per a poder decidir si el poble vol o no vol la independència. De moment ja tenim un vot que si i un vot que no.
La democràcia és això!, de moment això no ho tenim! Demano un referèndum perquè en Jordi Callís pugui votar no a la independència del nostre poble. Salut!

Valora'l:
+
-
fa falta més que il.lusó per crear un partit
escrit per pepe luis garcia , 13/05/2009 10:38

Crec que ninxo de mercat si que hi ha per un partit com Reagrupament, be hi és per Ciutandants amb 3 diputats, però no teniu mitjants de comunicació, diners, ni implantació territorial, només bones persones. La probabilitat de sobreviure a unes eleccions es baixa i cohesionar un partit més enllà, més baixa encara.

Correu el risc de arreplegar tots els rebotats i els que no tenen però han optat a carrec dins ERC.

Jo personalment estic tip de justificar-me i donar la cara per un pacte que avui no te sentit i per un partit que ja no em fa il.lusió, m'en vaig a casa. Aquest final de mes plego de president local de la meva secció.
(i no dic en nom perque m'expulsen, que ara, ja tallarà just)

Valora'l:
+
-
LA UNITAT MULTIPLE PERFECTA
escrit per Miquel Millan , 13/05/2009 11:08

Els budistes diuen que l'energia que transforma el ser humà en home superior (El Kundalini) te unes virtuts fonamentals: El recte parlar, el recte obrar, el recte pensar... Això es tant com ser digne amb si mateix i conseqüent amb els objectius que hom vol assolir. Es així com s'aconseguix conquerir la força que permet canviar les circumstancies. I es així com nosaltres podem aconseguir canviar les circumstancies que fan que la nostra estimada Catalunya estigui baix el jou de la perversa Espanya. I es pels fets on es veuen de veritat aquells que es mouen per dignitat, com tu Rut, que has fet el pas que ho demostra. I que a Reagrupament hi caven tots aquells que no volen mes que la llibertat de Catalunya sense encaixar-se dintre dels conceptes (a vegades confusos) de les dretes i les esquerres aquí teniu una mostra: jo mateix que soc d'esquerres i tinc profundes creences religioses. I aquí estem, fen valer allò de que en la varietat esta la unitat múltiple perfecta.

Valora'l:
+
-
jo també!!!!
escrit per gloria solsona oliveras , 13/05/2009 14:08

Hola Rut!!!!!
Quan no s'està d'acord s'ha de lluitar, jo vaig donar-me de baixa d'ERC fa 8 dies perquè a poc a poc vaig perdre la il·lusió.

Fa una setmana que sóc de Reagrupament i crec que molts més també hi seran, ja que és la sortida dels que pensem en la independencia.

Molta sort,

Salutacions

Valora'l:
+
-
.
escrit per Aleix , 13/05/2009 17:15

Endavant! No deixem q les seves traves ens aturin, perquè aquest projecte és el més il·lusionador per catalunya en molts anys i l'única via possible avui matex cap a la independència.

Valora'l:
+
-
sóc d'ERC, amb càrrec i (encara) no-reagrupat
escrit per un altre desenganyat , 13/05/2009 21:16

L'altre dia vaig llegir una frase d'en Carretero que em va trasbalsar. Va dir exactament i literalment el que jo sempre havia defensat: primer, la independència, i després ja decidirem si som de dretes o d'esquerres.

Coi, llegir això d'algú que acabava de ser expulsat del meu partit em va fer plantejar moltes coses. Si ell diu el mateix que penso jo... i a ell l'expulsen... llavors què hi faig jo en aquell partit????

Per una altra banda, crec que la independència només pot aconseguir-se i ser homologable internacionalment si es proclama amb una declaració parlamentària quasi unànim. Per tant, a banda de CUP, PRC i plataformes civils diverses, hi ha d'estar també ERC i els sectors independentistes de CDC i ICV. Però, de debò penseu que aquests s'apuntaran a una proposta de Reagrupament??? O quina és l'estratègia?

Us desitjo molta molta sort, de debò.

Valora'l:
+
-
si no obté la majoria necessària per proclamarla independència ... com serà el dia a dia parlamentari del Reagrupament ? Algú em pot contestar ?
escrit per emili , 14/05/2009 20:33

Certament, quan no es té un estat propi , el primer que s'ha de fer és bastir-lo i, en conseqüència , les controvèrsies i picabaralles ideològiques entre forces catalanistes són un llast que enforteix el nacionalisme español i bloquegen la gesta de l'alliberament . Tot allò que enforteix el nacionalisme espanyol afebleix la causa catalana . Té raó Carretero, però ... què farà aquest plataforma transversal i a-ideològica si no obté el recolzament necessari per dur a la pràctica la proclamació unlateral de la independència catalana des del parlament de la nació essent com és aquest l'únic punt del seu programa electoral? Entenc que respectarà el que hagi votat el gruix del poble català (CiU, probablement ) i romandrà a l'oposició guerrejant cada resolució, cada decret, cada moció que afecti els interessos nacionals des d'una perspectiva inequívocamet nacional . Bé... però en la praxis diària , això com es menja ? Entenc que si obtingués aquesta cobejada majoria la plataforma es disoldria desprès de la declaració i aleshores ens articularíem ideològicament com en qualsevol país normal, però si no ho assolim ... tard o d'hora ens hauríem de definir pel que fa a la priorització de determinats aspectes en detriments d'altres ... com es concretaria l'acció diària del Reagrupament , per força s'hauria de mullar i arribats a aquest punt i atesa la transversalitat que es cerca , podria haver-hi diferents punts de vista, fins oposats , en el si de la platafoma pel que fa a la gestió del dia a dia perquè tornarien a aparèixer , inevitablement ,aspectes ideològics ... reforçar l'escola pública o la concertada ? Ajuts socials o empresarials ? És impossible l'asèpsia , és imposible la no-ideologia en la gestió quotidiana de la res pública , és difícil ser neutral ( si no som autistes ) etc etc etc algú em pot contestar ? Bé ens haurem d'inclinar cap una banda o l'alta de l'espectre ideològic.. tant de bo Reagrupment obtingui uns resultats excel·lents, és clar ... Catalunya s'ho mereix . Reagrupament és ara mateix l'única opció que permetrà rescatar el vot sobiranista instal·lat en l'abstencionisme .

Valora'l:
+
-
Reagrupats ens trobarem!!
escrit per Gos Gànguil , 17/05/2009 01:02

A Reagrupament ens veurem Rut!!
Salut i Pàtria!

Valora'l:
+
-
variis contestan t l' escrit del 17 de maig
escrit per Francesc Garcaia Rafanell , 02/06/2009 12:15

Doncs els aspectes ideològics...i la controvèrsia política en una nació on hi ha un parlament que no decideix res i que no té calés per fer res és com un joc per acontentar només als que estan en el joc i en viuen.

Doncs bé farà falta molta paciència per evitar el màxim les baralles ideològiques, perquè tothom a la fi voldrà fer valer el seu parer sobre tantes coses....però això és precisament el que no hem de fer...tots junts defensant que Catalunya es pot organitzar ella mateixa decidint dels seus propis recursos...UN Estat Propi que li hem de sostreure del Español que es el qui ara el té...i el camí serà llarg i dur i farà falta molta dosi de força per creure en el propi projecte que vol dir que durant anys ens hem d'emplear a fons per tal de fer venir a les nostres files al votants de Convergència, als d' ERC i als socialistes... i d' altres...això no serà bufar i fer ampolles i crec que el Sr Carretero i els seus ja ho saben...però cal que ho sàpiga tothom i que no s'ens donarà res sense sacrifici i renúncia dels propis plantejaments...i tot sempre per la via pacifica..i si s'està a l'oposició seguirem donant la murga amb lo de la sobirania...

Valora'l:
+
-
Moltes esperances!
escrit per Ignasi , 21/06/2009 17:39

Fa un parell de mesos m´he associat a Reagrupament. Ho he fet amb el convenciment que serà l´única via legal, democràtica, forta, cohesionada, fidel i transversal que amb feina, reunions, actes, parlar molt amb la gent, i el que convingui, ens portarà a la indepndència de la nació catalana: els Països Catalans. El català com a llengua única,oficial i pròpia, com a vehicle d´expressió normal en la nostra vida diària, a la feina, amb els companys, amics, família, etc. Aconseguir un estat propi dins d´una unió europea dels pobles i les nacion.

Amb els nous companys que tindré a partir d´ara, encentem una etapa nova, la qual amb molta, moltíssima feina a fer, però alhora apassionant, engrescadora, rica, potent i ferma, assolirem el que molts volem, que Catalunya sigui un país normal, o sia, la independència.

Valora'l:
+
-
Amb moltes esperances!
escrit per Ignasi , 21/06/2009 17:48

Fa un parell de mesos que m´he associat a Reagrupament. Vinc del Partit Republicà Català. Reagrupamen pensa el mateix que el PRC, i té més gent amb més infraestrutures. He parlat amb gent del PRC, amb gent de Reagrupament, vaig ser a l´acte de Barcelona. N´estic convençut! Reagrupament és la força necessàri per aconseguir la independència de la nació catalana: els Països Catalans.
El català com a única llengua oficial, pròpia i nacional, etc.
Perquè vull i desitjo que el meu país Catalunya, sigui un país normal, on la meva llengua sigui la vehicular en el dia a dia. A la feina, amb els companys, amb la família, en els mitjans de comunicació, a la premsa escrita, als cinemes, al teatres, a internet, etc.

Encetem doncs, aquesta nova etapa amb molta, moltíssima il·lusió, per compartir un projecte prou apassionat,engrescador, gratifcant, ric, potent, que ens ha de dur a l´assoliment de la plena independència nacional de Catalunya.
A tothom: salut,lluita pacíica i independència!

Valora'l:
+
-
...
escrit per adam , 16/07/2009 19:13

Estic molt d'acord amb el que diu Reagrupament. Veig que les fonts i les cites són practicament les mateixes que les Santiago Espot de Catalunya Acció. M'agradaria un acord Catalunya Acció - Reagrupament, és una bona parella de ball

Valora'l:
+
-
No tots ens han fallat
escrit per Marc Canals , 18/07/2009 14:52

Com a incondicional d´ERC que era em consola molt veure que no tots els dirigents ens han fallat i ens han decepcionat, estic molt content de veure com importants dirigents del partit com Heribert Barrera, Joan Carretero, Jaume Renyer i Rut Carandell no s´han venut als càrrecs i al PSOE de Montilla ni han traït la nostra ideologia com han fet els altres, que fins i tot han canviat el nom del partit ara es diu només Esquerra, curiosament E i no ERC.
A les europees tot i presnetar un candidat independent han punxat, com a les espanyoles i a les municipals, i tot i els avisos segueixen sense voler canviar, a les properes eleccions nacionals Reagrupament serà la sorpresa, ja que els sobiranisme no para de créixer mentres que ESquerra no para de perdre vots, i aquesta vegada no es presenten els de la CUP com a les municipals, cosa que ens facilita la tasca.

Valora'l:
+
-
Escriure comentari
més petit | més gran

security image
Escriu els caràcters de la imatge


busy
 

Enquestes

Els casos de corrupció (Pretòria, Millet, Gürtel) faran regenerar els partits actuals
Resultats | 776 Vots